Microsoft Business
Solutions - C5
Økonomiløsningen der
giver overblik
Microsoft Business Solutions-C5 er et modulopbygget system,
som gør det nemt at komme i gang med grundlæggende økonomistyring. Systemet kan
målrettes til et utal af brancher inden for service, handel/engros, håndværk og
industri. Virksomhedens opgaver afgør, hvilke moduler der kræves, og tilpasninger
kan ske helt ned på opgaveniveau. I den seneste version, C5 3.0, er det muligt at
føre et komplet lønregnskab.
Du kan med andre ord sammensætte den løsning, der passer
til din virksomhed og dens behov. I praksis starter du med en C5 grundpakke, som
du bygger videre på.
Grundpakken indeholder:
- Finansmodul med op til 300 finanskonti, kontoplan, fordelingskonti, ubegrænset antal
kassekladder med selvstændige bilagsserier, 6 valgfrie beholdningskonti pr. kassekladde,
fri oprettelse af finansperioder, konsolidering, individuel oprettelse af balanceudskrifter
med valgfrit antal kolonner og beregning. Finansmodulet kan udvides med Intrastat,
Listesystem, Valutastyring, Afdelingsregnskab og Budget.
- Debitormodul med salgsfakturering og op til 100 debitorer, kundekartotek, varelinie
- eller slutrabat, aldersfordelt saldo pr. kunde, salgsfakturering, faktura med
eller uden girokort, fakturering med bogføring direkte på debitor -og finanskonti,
varefakturering med opdatering i lagermodul, automatisk udligning, registrering
af poster fra kassekladde.
- Kreditormodul med købsfakturering og op til 100 kreditorer, kreditorkartotek, aldersfordelt
saldo, opdatering af varelager, automatisk udligning, angivelse af vare-og slutrabat,
bilagsgodkendelse, elektroniske betalinger.
- Lagermodul med op til 300 varenumre, lagerkartotek, flere salgspriser pr.vare, negativt
lager, 4 lagermodeller, ubegrænset antal lagerkladder, lokationer. Lagermodulet
kan udvides med Styklister, Rabatkartotek og Afgiftskartotek.
Derudover kan Microsoft Business Solutions-C5
udvides med følgende tillægsmoduler:
-
Løn: Det er muligt at føre et komplet lønregnskab i C5. C5 Løn indeholder et
personalekartotek, hvortil alle relevante lønoplysninger bliver knyttet. Der kan
herfra bogføres løn til timelønnede, funktionærer mv. Lønmodulet er meget fleksibelt
opbygget og giver mulighed for at tilrette lønberegninger præcis til din virksomhed.
-
Internet-handel: C5 kan udvides med tre prisvenlige eHandels moduler – eHandel I, II og
III (eOrdremodtagelse, eButik, eForretning). Med en internetopkobling, en mailadresse
og en e-postkasse kan du med C5 få alle fordelene ved internet-handel.
- Ordre: Ordremodulet styrer og skaber overblik over tilbud, ordrer, leverancer,
restorodrer og fakturering. Modulet giver mulighed for massefakturering og styring
af pris og rabat pr. ordre, med direkte integration til Debitor, Finans og Lagermoduler.
Ordremodulet indeholder ordrekartotek, ordrearkiv, ubegrænset antal ordreklasser
og ordregrupper, tilbudsgivning og samlefakturering.
- Indkøb:
Indkøbsmodulet bruges til at styre og overskue rekvisitioner, leverancer og fakturaopdatering
af varekreditorer. Bl.a. rummer modulet restordrestyring pr. lokation, ordrestyrede
indkøb, udnyttelser af kreditorers rabatordninger og direkte indkøb til projekt.
Indkøbsmodulet indeholder indkøbskartotek, arkiv, bogføring af købsfakturering
i Finans og Kreditor modulerne.
- Projekt:
Projektmodulet er et effektivt værktøj til styring af henholdsvis omkostninger,
indkøb, indtægter og timer/antal på projekter. De stærke statistikværktøjer gør
det muligt at se dækningsbidrag/-grad og foretage vareberegninger på skærmen. Projekt
modulet indeholder projektkartotek, massefakturering, ajourføring af projektbeholdning
i Finans, direkte driftsføring med angivelser af procentsats og ubegrænset antal
projektgrupper.
- Udveksling af data: Med ODBC modulet kan du udveksle data mellem Microsoft Business Solutions-C5
og eksterne programmer, så som Windows og Excel. Derved kan du bl.a. nemt lave brevfletning.
Programmet rummer desuden en serie udviklingsværktøjer,
som giver brugerne mulighed for at foretage tilpasninger overalt i standardprogrammet.
Blandt de stærke generelle faciliteter i Microsoft Business
Solutions-C5 er håndtering af flere regnskaber, transaktionssporing og kontering
i 2 dimensioner, nemlig kontonummer og afdeling.
Mamut Stellar Office Pro - din
virksomhedsløsning
|
Stellar Office Pro er
den komplette virksomhedsløsning, som er inden for økonomisk og operationel rækkevidde
for de fleste.
Med Stellars lette og logiske tilgang til den daglige brug, byder systemet udover
faciliteterne i Stellar Office Pro på valuta, sprog, styklister, rabatmatriks og
afgiftstyring, o.s.v., alt på en nem og brugervenlig måde.
Du kanDu kanDu kan her se forskellen mellem regnskabsprogrammet Stellar Office og virksomhedsløsningen
Stellar Office Pro:
|
|